ŽIVĚ 26. března: Rozpravy o českých médiích "O politickém PR"

Lednové Rozpravy o českých médiích
Lednové Rozpravy o českých médiích
Třetí letošní Rozpravy o českých médiích se budou konat 26. března 2015 od 17:30. PRESSpektivy opět umožní sledování moderované diskuse na našem webu. Již potřetí tak budete mít možnost shlédnout zajímavou diskusi na mediální témata, přenášenou internetových streamem z budovy Hollar FSV UK.

Hosty březnových Rozprav budou Denisa Hejlová z Institutu komunikačních studií a žurnalistiky FSV UK, Barbora Petrová z FSS MUNI, Marek Wollner z České televize, Petr Kolář z MF Dnes a Jindřich Šídlo z Hospodářských novin. Diskusi bude moderovat Anna Matušková, odbornice na politický marketing z Marketingové komunikace a PR na FSV UK.

Hosté diskuse:

PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D. je vedoucí Katedry marketingové komunikace a public relations na Univerzitě Karlově v Praze (Fakultě sociálních věd, Institutu komunikačních studií a žurnalistiky). Ve své praxi působila jako proděkanka pro PR, PR manažerka a konzultantka v oblasti komunikace. Specializuje se na strategickou komunikaci, public relations a public affairs. Vydala knihu o vývoji českého politického PR Zveřejněné soukromí (CDK, 2012). Absolvovala řadu pobytů na významných univerzitách, například v Columbia University v New Yorku a Waseda v Tokiu. Pravidelně publikuje v zahraničních odborných časopisech a podílí se na mezinárodním výzkumu public relations. Mezi její koníčky patří výtvarné umění a kultura Dálného východu. (Zdroj: D. Hejlová)

Denisa Hejlová

Mgr. Barbora Petrová, Ph.D. se profesně i odborně zabývá politickou komunikací, médii a politickým marketingem. Vyučuje na Masarykově univerzitě praktické politické public relations, speechwriting i teorii politické komunikace. Získala Chevening Scholarship na London School of Economics and Political Science, kde studovala politickou komunikaci, a účastnila se také prestižního Fulbrightova programu, v jehož rámci zkoumala veřejnou a politickou komunikaci ve Washingtonu, DC. Pracovala jako senior konzultantka v agentuře Campaigns.cz, kterou spoluzakládala. V roce 2011 pak založila firmu, která se zabývá strategickou komunikací a konzultacemi pro korporátní i politické klienty. (Zdroj: B. Petrová)

Barbora Petrová

Jindřich Šídlo vystudoval žurnalistiku na Fakultě sociálních věd UK (Bc.). Od r. 1992 pracoval v Českém deníku, poté 9 let v týdeníku Respekt. V letech 2001-2005 byl redaktorem MF Dnes. V letech 2005-2009 řídil domácí zpravodajství v Hospodářských novinách. V r. 2009 přešel do České televize, kde se stal zástupcem šéfredaktora redakce zpravodajství a hlavním politickým analytikem. V r. 2010 se vrátil do Economie, kde působí dodnes (zpočátku jako komentátor HN, od r. 2013 jako šéfredaktor politického zpravodajství a názorové sekce). (Zdroj: LinkedIn)

Jindřích Šídlo, komentátor

Marek Wollner vystudoval žurnalistiku na Fakultě sociálních věd UK a v 90. letech pracoval v Lidových novinách, Respektu a Týdnu. Od r. 1999 pracuje v České televizi. Od r. 2004 je spolutvůrcem pořadu Reportéři ČT – zpočátku jako redaktor, pak moderátor a v současnosti i dramaturg. Je také šéfredaktorem reportážní publicistiky České televize, zaštiťuje tedy např. i pořad 168 hodin. Specializuje se na investigativní žurnalistiku. Vydal také dva romány a sbírku básní. (Zdroj textu: Wikipedie, web ČT, Facebook)

Petr Kolář působil od r. 2000 do r. 2011 v Lidových novinách jako politický redaktor a poté i ve funkci vedoucího politického zpravodajství. V r. 2011 nastoupil do týdeníku Euro jako politický redaktor, o rok později přešel do Reflexu. V polovině r. 2013 se stal politickým reportérem a komentátorem časopisu Týden a podílel se také ve na tvorbě zpravodajství a publicistiky televize Barrandov. V březnu 2014 se stal zástupcem šéfredaktora Týdne, přesto v létě 2014 z Týdne odešel do Mladé fronty Dnes. V říjnu 2014 se stal současně také členem redakce časopisu Téma. Od 1. dubna 2015 se vrací zpět do časopisu Týden, kde bude opět zástupcem šéfredaktora. Po celou dobu kromě jiného píše svůj pravidelný sloupek Politický diář. (Zdroj: Médiář, Strategie E15, M&M, Mediaguru)

Mezi otázkami, o nichž budou hosté diskutovat, se vyskytnou například:
- Co je to vlastně PR politiků?
- Jak se v PR v České republice vyvíjelo a co byly zlomové okamžiky?
- Kdo politické PR vytváří?
- Jakou roli v něm hraje soukromí a image?
- Jak politické PR zobrazují média?
- Jakým tlakům, ať již pozitivním či negativním, jsou vystaveni novináři a jak na ně reagují?

Rozpravy o politickém PR, 26. 3. 2015


Moderovanou diskusi sledujte na našem webu ve čtvrtek 26. března2015 od 17:30. A nezapomeňte se s námi podělit o váš názor na facebookové stránce PRESSpektiv!