The Economist - další médium, které testovalo audiogramy na Facebooku

19. červenec 2016

The Economist rozšířil řady médií, které experimentovaly se sdílením audio nahrávek na Facebooku - ty využil k propagaci nového podcastu.

Britský týdeník těmito krátkými zvukovými stopami lákal uživatele na to, aby si v plné délce stáhli jejich podcast. Použili k tomu tzv. audiogram, tedy prakticky video obsahující zvukovou stopu s jedním něměnným obrázkem a stěžejním sdělením, které se v audiu objevuje. Jenni Reid, obdornice na sociální média, se podělila o některé zajímavosti, na které během testování přišla.

Jedním z nejúspěšnějších audiogramů vůbec, byl rozhovor o brexitu se šéfredaktorkou tohoto periodika, Zanny Minton Beddoes. „Na sociálních médiích jsme všichni měli newsfeed zaplaven články ohledně brexitu a tenhle audiogram nabídl uživatelům přece něco trochu jiného – dal jim možnost na chvíli se zastavit a poslechnout si důvody, proč náš týdeník podpořil setrvání Velké Británie v EU. Navíc, díky audiogramům zůstávají uživatelé stále v prostředí Facebooku a nemusí se proklikávat na články umístěné na webech.“

Další věcí, která oblibu, počet sdílení a přehrání audiogramu ovlivňuje, je obrázek umístěný ve videu a hlavní sdělení neboli citát, který se ve zvukové stopě objevuje. „Uživatel může sdílet audiogram pouze na základě toho, co vidí, často aniž by si samotný příspěvek vůbec poslechl. Což byl příklad právě ukázky z rozhovoru o brexitu. Dalšími sdílenými audiogramy byly ty, které měly něco společného buď s veleúspěšným seriálem Games of Thrones nebo s prezidentským kandidátem Donaldem Trumpem,“ uzavírá Reid.

autor: Eva Hudzieczková
Spustit audio