Edita Kudláčová: Veřejnoprávní médium by mělo produkovat unikátní online projekty

03607144.jpeg

Přečtěte si report z minulých Rozprav o českých médiích!

Poslední Rozpravy o českých médiích v tomto akademickém roce se věnovaly tématu skloňovanému i jinde, než ve světě médií – inovace. Jak se mají v dnešní době, kdy uživatel ztrácí pozornost po osmi vteřinách, chovat média? Jak pracovat s moderními technologiemi a jít tak uživatelům naproti? A má se touto cestou vydat i veřejnoprávní médium?

Český rozhlas tentokrát reprezentovala šéfproducentka Kreativního HUBu Edita Kudláčová. Ta v úvodu představila projekt Generation What? - mediální anketu, zkoumající jednotlivé aspekty života mladé generace, tedy lidí, kterým je 18 až 34 let. Jde o celoevropsky koordinovaný projekt, na němž spolupracuje Český rozhlas a Česká televize. Na projektu se velkou měrou podílí i Sociologický ústav AV, jehož barvy v diskuzi hájil Martin Buchtík.

Edita mluvila i o dalších projektech, které se snaží kombinovat různé platformy a média (například Karel je King). Pohovořila i o tom, jakou roli má v dnešní době plnit médium veřejné služby, konkrétně tedy rozhlas.

Chcete-li si přečíst celý report, přečtěte si zprávu z Evropské observatoře žurnalistiky.