Jaké jsou komunikační potřeby uprchlíků?

4. srpen 2016

Studie poskytuje přehled o zkušenosti uprchlíků ohledně komunikace a distribuci informací na různých místech jejich cesty a to na základě rozhovorů se 79 uprchlíky a 45 humanitárními pomocníky.

Cílem je informovat humanitární organizace, které se zabývají uprchlickou krizí v Evropě. Studie zkoumá komunikační chování a potřeby uprchlíků ohledně dostávání informací ve třech oblastech: jednak je to během jejich cesty, poté v tranzitních táborech v Řecku a Německu. Zjištění podtrhují především kritickou potřebu uprchlíků, kteří chtějí informace o tom, jak přežít v jejich aktuální situaci a jak bude vypadat jejich osud v blízké budoucnosti.

Mezi další komunikační potřeby patří například: potřeba uprchlíků být vyslyšena a sdílení svého příběhu, účastnit se dialogu, který jim poskytne fyzickou, sociální a psychosociální podporu.

V dubnu se humanitární agentura v Řecku zaměřila na revizi nálezů z tohoto průzkumu a diskutovala, jak by mohla být tato situace zlepšena s ohledem na neustále se měnící podmínky a kontext.

V reportu se tak můžete dočíst o doporučeních jak ze strany uprchlíků, tak humanitárních organizací. Report je završen reflexí, kterak samotná média mohou v této krizi pomoci.

Spustit audio