Mixcloud: rádio zažívá období renesance

Formát podcastu je velmi oblíbený a dává smysl zejména lidem, kteří každý den dojíždějí za prací. Zástupci online streamingové služby Mixcloud tvrdí, že podcast a audio obsah rozhodně mrtvý není.

„Mám pocit, že se nacházíme v době rádiové renesance. Největší novinkou roku je jistě rádio Beats 1 od Apple, ale v posledních několika letech také rapidně vzrostla oblíbenost podcastů.“ říká šéf Mixcloudu Nikhil Shah a dodává: „Serial se stane první z mnoha virálních show určených pouze pro poslech.“ Úspěšný podcast Serial je pouze předvoj, po kterém se otevřela velká debata a inspirovala další lidi, kteří se předtím domnívali, že podcast je hudbou minulosti. Alespoň si to myslí spoluzakladatel Mixcloudu Nico Perez a dále říká: „Formát podcastu je velmi oblíbený a dává smysl zejména lidem, kteří každý den dojíždějí za prací. Spousta nově vznikajících aplikací na tomto principu dává lidem možnost poslouchat jejich oblíbené rádiové show.“

Zástupci firmy Mixcloudu si také pochvalují (navzdory čím dál větší automatizaci) lidský přístup při vybírání hudby, kterého kromě nich využívá právě zmíněné rádio Beats 1. Také vyzdvihují výhodu pouze audio show, ve které vidí budoucnost. Na rozdíl od Spotify se totiž brání rozšířit svoje aktivity i na video – raději se zaměřují na zlepšení mobilních aplikací pro posluchače a na objevování nových show, které si získají další publikum. Přiznávají však, že o tom uvažovali, nicméně Mixcloud by chtěl jít vstříc mobilní kultuře a mobilnímu způsobu přijímání obsahu. Perez k tomu říká: „Většinu času se prostě nechcete dívat na displej. Chcete si pustit nějakou písničku/show, dát si mobil do kapsy a věnovat se něčemu jinému. Pro nás prostě video nemá až takový smysl.“

Původní verzi článku najdete ZDE.