Na čem závisí úspěch rádií?

29. duben 2016

Rádia všude na světě řeší jeden problém - jak nalákat posluchače? Pár tipů nabízí následující řádky.

Rádia mají skutečně moře možností, kterými můžou zaujmout své publikum. Ale pokud chtějí opravdu uspět, měla by věnovat pozornost dvěma elementům: „Volba a kontrola – to je to, co chce každý uživatel,“ alespoň je o tom přesvědčený novinář Kurt Hanson, který se prezentoval na nedávné konferenci v Las Vegas a ukazoval přitom fotku auta, které má zabudovanou aplikaci Apple CarPlay.

Ve své prezentaci dále představil, při jakých příležitostech poslouchají uživatelé FM/AM rádio, streamingové služby, online rádio a podcast. Asi nikoho nepřekvapí, když tomu všemu bude kralovat smartphone, kde uživatelé přijímají hudbu nejčastěji.

Počet rozhlasových přijímačů na domácnost klesá a podle průzkumu od Infinite Dial dokonce většina lidí mezi 18 až 34 lety žádné fyzické rádio ani nevlastní.

„Smartphony skutečně zapříčinily asi největší společenskou a životní změnu, která se za tuto etapu odehrála,“ pokračuje Hanson. Je to totiž zařízení, které v sobě skrývá spoustu možností využití – od samotného telefonování, přes focení, ale i přijímání hudby. A zhruba deset milionu lidí smartphone využívá jako své primární rádio.

Rádio, stereo, audio, zvuk (ilustrační foto)

„Pokud si to spočítáte, pak zjistíte, že počet zařízení, skrze které lze přijímat rádio, rapidně stoupá,“ uvedl Hanson.

Samo zařízení však změnilo i zážitek z poslechu hudby – lidé chtějí mít možnost volby a kontroly nad přijímaným obsahem. I proto stoupá počet uživatelů, kteří využívají on-demand streamingové platformy nebo online rádia.

Lidé z branže by si tak měli uvědomit, že nové, revoluční technologie, zásadním způsobem do budoucna ovlivní plány jednotlivých rádií.

03429027.jpeg

Co však mohou vysílatelé udělat už nyní? Dát posluchačům dva zmíněné základní elementy: „Noví posluchači budou přicházet i nadále, klíčem k úspěchu je volba a kontrola.“

Přečtěte si celý článek tady.

autor: Eva Hudzieczková
Spustit audio