New York Public Radio dalo k dispozici open source k nástroji, který dokáže generovat audiogramy

03680905.jpeg
03680905.jpeg
Newyorské rádio WNYC tak doufá, že se audio stane více sdíleným médiem na sociálních sítích.

Svět sociálních sítí je světem vizuálním: Facebook upřednostňuje video formát (zejména pokud jde o Facebook live nebo o nativní videa), na Twitteru zase zaujmete větší publikum tím, když přidáte do tweetu „rich media“ (video, animace, atd.) a hodnota Instagramu, který Facebooku také patří, se nyní odhaduje na 25 až 50 milionů dolarů.

Kam tedy v takovém světě s audiem? Během posledních několika měsíců se WNYC snažilo najít to nejlepší řešení, které by zvládlo audio formáty .mp3 a .wav převést do podoby video souborů. Vytvořili tak speciální nástroj, který zveřejnili v režimu open source.

Kromě toho, že nástroj dokáže konvertovat zvukové soubory do video souborů pro platformy, jako jsou Instagram a Twitter, ale také umožňuje uživatelům přidat do videa svůj vlastní nadpis anebo pozadí, které se zde bude zobrazovat. Nástroj se však pořád vyvíjí a finální podoba bude hotova v řádu několika měsíců.

Ředitel pro sociální média stanice WNYC, Delaney Simmons, k tomu dodává, že díky tomuto nástroji dokázali oslovit poměrně velké publikum a ke spolupráci na vývoji přizvali i další institutce z rozhlasového prostředí, jakými jsou například NPR One (které již zkušenost s testováním audiogramů má).

A konkrétní výsledky? Tak například na Twitteru je průměrná míra zapojení (engagement) u tweetů obsahujícího audiogram osmkrát větší než u běžného tweetu, na Facebooku dokonce některé statusy s audiogramy porazily ty, ve kterých se sdílí fotky nebo odkazy, a to o 58 %, respektive 83 %.

Původní anglickou verzi článku, kterou uveřejnil americký web www.niemanlab.org, najdete tady.