Nová platforma chce fungovat jako Spotify pro online články

6. květen 2016

Na platformě Blendle najdete články, kvůli kterým byste si jinak museli kupovat předplatné. Tady za ně zaplatíte zlomek.

Novináři a média obecně nemají v dnešní době příliš na růžích ustláno – jak zůstat výdělečný a zároveň držet krok s dobou a mít veškerý svůj obsah přístupný na webu v digitalizované podobě? Otázka, nad kterou si lámou hlavy i renomované deníky a magazíny. S tím, jak roste počet webových stránek, kde jsou informace k dispozici zadarmo, se spousta mediálních domů uchýlila k tomu, že své uživatele přesměruje rovnou na platební bránu a pokud si čtenář službu nejdříve nezaplatí, není mu umožněn vstup na web. Taková taktika však logicky další případné čtenáře předem odradí a stránkám tak postupně klesá návštěvnost.

Nová aplikace se snaží na tento jev vyzrát a to tak, že čtenářům umožňuje přispět malou finanční částkou výměnou za přístup ke konkrétnímu článku, kvůli kterému by si jinak musel zaplatit celé předplatné.

Aplikace Blendle je zkrátka platformou pro články, které si zdarma na konkrétních webech deníků nepřečtete. Do e-mailové schránky vám přijde seznam vybraných článků a vy zaplatíte pouze za ten, který vás skutečně zajímá. Cena jednoho článku je 25 centů a i proto tvůrci této novinky s oblibou říkají, že jsou vlastně takovým Spotify ve světě online zpráv. A pokud nebudete s obsahem spokojeni, tak článek můžete reklamovat. Zatím je aplikace přístupná v betaverzi, ale už o ní projevili velcí hráči na americkém trhu, mimo jiné Wall Street Journal, The New York Times, Time a také The Economist.

Jeden z tvůrců Alexander Klópping k tomu dodává: „Žurnalistika takovou platformu potřebuje – stejně jako hudba potřebuje iTunes nebo filmy Netflix – zkrátka stránka, kde bude to nejlepší z novinařiny pod jednou střechou.“

autor: Eva Hudzieczková
Spustit audio