Školitel PRESSpektiv: A l e x B a l f o u r – Nová média LOH Londýn 2012

23. říjen 2012

Kdo je Alex Balfour? Šéf sekce Nová média Organizačního výboru letních olympijských a paralympijských her 2012 v Londýně.

S přípravou této velkolepé sportovní akce začal už v roce 2006. Společně se svým týmem vytvořil 77 digitálních kanálů, včetně www.london2012, systém prodeje lístků, další pro nábor dobrovolníků, online obchod, 2 mobilní aplikace a kanály na sociálních médiích. Olympijské hry na celém světě sledovalo více než 150 milionů lidí. Během 16 dní jejich trvání nejrůznější informační kanály zaznamenaly 431 milionů návštěv, z čehož bylo 109 milionů samostatných uživatelů, 15 milionů stažených aplikací, 4,73 miliardy zhlédnutí webových stránek, a na sociálních sítích olympiádu sledovalo 4,7 milionu lidí. Jedním z cílů Alexe Balfoura bylo najít způsob, jak zaujmout a přitáhnout k olympijskému a paralympijskému dění především mladé lidi. Zaměřil se proto právě na sociální média, kde je tato skupina velmi aktivní.

Alex Balfour se novými médii zabývá profesně už 17 let, jeho portfolio je ale daleko širší. Vystudoval historii na Univerzitě v Cambridge, pracoval jako novinář, publikoval v Guardianu, The Independent, The Mail on Sunday, Cricketer International, The Netly News, New Media Age nebo časopisu Wired.

Alex se podílel na vytvoření webových stránek britského deníku Guardian, který je v současnosti nejpopulárnějším novinovým webem ve Velké Británii; připravoval také první britské stránky věnované parlamentním volbám v roce 1997 GE´97. Kromě toho Alex Balfour založil CricInfo, což je jedna z největších webových stránek, která se zaměřuje na jeden druh sportu. V roce 2007 CricInfo zakopila ESPN. Tím, co začalo jako start-up, dokázal Balfour vytvořit zisk 2 miliony liber – CricInfo mělo 20 milionů zákazníků, 140 zaměstnanců v 8 zemích světa. CricInfo bylo jediným nezávislým sportovním webem, který přežil vzestup a následný krach tohoto odvětví, ke kterému došlo v 90. letech.

Dovednosti (výběr některých): specializuje se na vyjednávání smluv, internetovou strategii, sociální média, olympiádu, sportovní marketing, sportovní management, digitální média, nová média atd. K jeho zájmům patří sport, nová média, internet, sociální sítě, olympijské a paralympijské hry, dráhová a silniční cyklistika, umění, literatura.

Ocenění a uznání:
Wired UK top 100 Digital Power Brokers 2010, 2011
Evening Standard 1000 most influential Londoners 2008–2011
Who´s Who UK 2007

Je členem několika poradních orgánů: UK Government´s Digital Advisory Board; Pensions Advisory Service

autor: adh
Spustit audio